10 év múlva ugyanitt?

10 évvel ezelőtt jártam először az USA-ban. A harmadév utáni belgyógyászat nyári gyakorlat végeztével repülőre pattantam, és – pár nap kirándulgatás után – 1 hónapot töltöttem önkéntesként az NIH-ben, Washington DC mellett. 1 évvel azelőtt kezdtem el tédékázni (=diákként kutatgatni) az Élettani Intézetben, de úgy, hogy a témavezetőm közben kiköltözött az USA-ba 2 évre. Viszont beígérte, hogy a következő nyáron 1 hónapot náluk tölthetek, erre került sor 2005 augusztusában. Nem gondoltam volna, hogy pontosan 10 év múlva is az NIH-ben, DC mellett töltöm az augusztust, és ugyanabban a laborban fogok dolgozni.

Sajnos az akkor készült képek nagy része elveszett, de azért pár megmenekült. Ezek közül a múlt héten megpróbáltam néhányat újrafotózni, amennyire lehetett, ugyanúgy. Meglepetésemre azok a helyszínek, amiket be tudtam azonosítani, meglepően keveset változtak 10 év alatt. Persze ebben az is benne van, hogy ha az ember a turista-látnivalókat fotózza, azok kevésbé változnak. De szerintem Budapesten egy hasonló projekttel még így is sokkal nehezebb dolgom lenne. Mindenesetre ha valaki összeszámolja a képpárok közötti különbségeket, az írja meg, hányat talált. A beküldők között egy DC hűtőmágnest sorsolunk ki. 🙂

(Mindig a baloldali a régebbi kép.)

De vajon hol leszek 2025 augusztusában?

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

