Voltunk Baltimore-ban. Megírom.

Szombaton voltunk nyaralni.

Különböző okok miatt idén nyáron nem nagyon fogunk hosszabban vakációzni, de már nagyon vágytunk rá, hogy kicsit kitörjünk a mindennapokból, így hát kiruccantunk a közeli, csak 40 mérföldnyire (60 km) fekvő Baltimore-ba egy napra. Az itteni barátaink egy része furcsán nézett ránk: miért pont Baltimore-ba? Nincs ott semmi, egy tönkrement iparú lerobbant város, legfeljebb csak a híres akváriumot érdemes megnézni. Nagy elvárásaink tehát nem voltak, de több szempontból is pozitívan csalódtunk, pedig az akváriumba be se mentünk.

A tömegközlekedést kimaxoltuk: metróval mentünk a vasútállomásra, egyórás volt a vonatút Baltimore-ba (első vonatozás Amerikában!), ott pedig buszoztunk, villamosoztunk (első, amióta itt vagyunk), sőt, vízitaxiztunk is (az is első). Ja, és visszafelé távolsági buszoztunk is.

Az elég hamar, már a vasútállomásnál feltűnt, hogy bár sokban hasonlít DC-re, azért Baltimore sokkal kevésbé rendezett város, egy kis balkáni káosz vegyül bele, ami a washingtoni jól fésült gyepek után szinte üdítő volt.

Ahogy sétáltunk a belvárosban, a kikötő környékén, feltűnt, mintha a helyiek furán öltözködnének.

Nem tudtuk mire vélni a dolgot, de aztán hamar kiderült, hogy épp ezen a hétvégén van az éves rendes Otakon, az otakuk fesztiválja. Hogy kik az otakuk, az még most sem teljesen világos számunkra (itt lehet olvasni róluk). Mindenesetre a mi nyaralásunkat feldobták. Viszont az utolsó képen a kék bácsi nem az Otakonra jött, nem is jelmezben van, valóban kék a bőre, és I kinyomozta utólag, hogy egy helyi celeb híresség.

A kikötő közvetlen környéke tipikus amerikai magasházas rész, ebben is eltér Washingtontól, bár azért egy igazi felhőkarcoló valószínűleg körberöhögné őket. Viszont a kikötő mólóival és benyúló négyszögletű kis öbleivel (némelyikben hajók is vannak) azért nem mutatnak rosszul.

Aztán ahogy sétáltunk, a magas házak egyszer csak átváltottak kis téglaházakba. Ez már Little Italy volt, ami valóban mediterrán hangulatot árasztott, és tele volt olasz éttermekkel meg cukrászdákkal. Egy ilyenbe be is mentünk, és ettünk egy nagy cannolit. Ha már nyaralunk, legyen kövér, vagy mi. Azt persze elfelejtettük, hogy a nagy itt Amerikában egészen mást jelent, mint nálunk… Én nem is bírtam megenni, és ebédre gondolni sem tudtam utána még órákig.

Az öböl partja mentén sétáltunk tovább, az itteni társasházaknak többnyire saját vitorláskikötője volt, ami azért valljuk be, elég menő. Hogy a túlparton bazinagy hadihajókat ringat a víz, az nem tudom, menő-e, de annyi biztos, hogy nem mindennapi. Azért a vízitaxi megállójánál egy rozsdás nagy nemtudommi is kiállt a vízből, olyan volt, mintha díszletnek tették volna oda a vitorlások árbocai közé, emlékeztetőnek, hogy azért ez mégis csak egy egykor jobb napokat látott, lerobbant kikötőváros.

Aztán a központtól idáig lesétált távot vízitaxival tettük meg visszafelé, közben még át is kellett szállnunk egyszer. És hát el kell ismerni, hogy a város látképe a víz felől azért elég mutatós.

Még egy dolog volt hátra, amit előre beterveztünk: a rákpogácsa (crab cake). Ehhez a világhíres Lexington Markethez zarándokoltunk el, ami a városnak egy olyan részén volt, ahol a jachtkikötőhöz képest már valószerűbbnek tűnt, hogy pár hónapja zavargások, kijárási tilalom és ehhez hasonlók voltak a városban (erről itt lehet bővebben olvasni). Sok elhagyott ház, bezárt boltok, lehangoló környezet, de azért az utcán volt élet és pezsgés. És a crab cake tényleg nagyon finom.

Hát ez volt Baltimore, ez volt a nyaralás. Élveztük.

One thought on “Voltunk Baltimore-ban. Megírom.